divendres, 28 d’octubre del 2016

No més fums a les voreres

Tornem a ser aquí i, com en l’anterior post, per res relacionat amb la literatura, però com que el blog no deixa de ser un canal de comunicació més, per què no l’hauríem d’aprofitar?

Potser algú recordarà aquella sèrie curta anomenada Si jo fos alcalde que vaig escriure quan s’acostaven les darreres eleccions municipals. Doncs bé, en relació amb la primera de les quatre entrades de la sèrie, ara hem començat a recollir signatures a Change.org.

Cada vegada que una moto o un cotxe aparcat amb el tub d'escapament enfocat a la vorera encén el motor, el fum que se'n desprèn (que no és poc) queda a l'alçada dels nens més petits o dels que van en cotxet. Amb una normativa ben simple que obligués a aparcar amb el tub d'escapament enfocat a la calçada, aquestes concentracions puntuals (i tan perjudicials) de fums desapareixerien de les voreres. És una mesura que ja es duu a terme en altres llocs.

Per més informació, podeu visualitzar el programa Quèquicom on s'explica bé aquesta problemàtica.

Moltes gràcies per avançat i a reveure!

6 comentaris:

  1. No pateixis, aviat tindrem cotxes elèctrics

    ResponElimina
  2. No tinc eines per posar en dubte aquesta teoria, però a mi em sembla que l'aire pudent difon, i ens l'acabem menjant tant si la moto el llença cap un cantó o l'altre. El que em sembla és que s'hauria de lluitar per la utilització de combustibles més nets, com l'electricitat que diu el Pons, aquesta norma només em sembla un pedaç.

    Et dono la resposta que donaria si un regidor d'un altre partit ho proposés al Ple Municipal (seria d'Iniciativa segur). Segurament el meu grup s'abstendria. El que vaig decidir no fer és signar propostes de change.org des que vaig saber que venen les dades de contacte dels signants, em sap greu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que no és el mateix l'aire pudent difós que una bafarada directa d'un tub d'escapament. I sí, certament és un pedaç, però un pedaç que, de manera provisional, humanitzaria la ciutat ni que fos una mica.

      Que hi hagi causes més importants, la dels combustibles més nets, no ens ha de privar d'exigir les petites als nostres representants, no? Unes complementen les altres.

      Elimina
  3. m'hi passaré a signar ...no sé si serveix o no signar en les campanyes aquestes però vaja ho faré

    ResponElimina