diumenge, 13 de febrer del 2011

Llacunes

La Roser està asseguda a la taula del menjador, envoltada d’un munt de revistes de mots encreuats i sopes de lletres que ja no interessen al seu marit. Ell mira els dibuixos que han fet els seus néts abans de marxar. L’ambient està carregat després que hi hagi hagut tanta gent a casa. S’aixeca per anar a obrir les finestres i airejar el pis, però la flassada que el seu marit té sobre les cames fa que s’hi repensi. Agafa una de les revistes i un bolígraf.

– Au, vinga, a veure si m’ajudes. U horitzontal, de set lletres: “Dit de la beguda alcohòlica rebaixada”. Carai, quina definició, eh? Això em recorda la vegada que vaig agafar aquella torrada tan forta, la primera i l’última de la meva vida. Era quan començàvem a sortir tu i jo i vam anar al ball de no sé quin poble. Vaig beure tant que l’endemà no recordava moltes coses. En part, tu en vas ser el responsable; m’anaves dient que aquell vi era molt aiguós i no paraves d’omplir-me el got. Aiguosa! Aquesta és la paraula; ja en tenim una, ves que bé? Si no hagués confiat en tu, hauria pogut pensar que el que volies en realitat era engatar-me per després dur-me al paller. Però no, tu no eres d’aquells que es comportaven fogosament i pensaven només en grapejar les noies. Sempre has estat delicat i sensible, tant ara com quan tenies les hormones revolucionades. Ja m’ho deia la meva mare quan et va començar a conèixer: “no te’l deixis perdre aquest home!”. Et tenia en un pedestal, la pobra, recordes?

Ell deixa els dibuixos sobre la tauleta amb parsimònia i, amb un gest divertit de sorpresa, dirigeix la mirada cap a la seva dona.

– Una història divertida, aquesta, però, perdoni, qui és vostè? Ens coneixem?

Aguanta les llàgrimes però no aconsegueix evitar que un calfred li recorri tot el cos. S’aixeca, s’acosta al seu marit, li fa un petó al cap i obre la finestra de bat a bat. L’aire gèlid la revifa.

– Escolti, que fa fred!

– Ara mateix la tanco.

Conte escrit el 28 d’abril de 2008.
Relat guanyador del Repte 315, el tema del qual era Records
Revisat el 13 de febrer de 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada