diumenge, 3 de gener de 2010

Un gran començament - Crónica de una muerte anunciada (Gabriel García Márquez)

El día en que lo iban a matar, Santiago Nasar se levantó a las 5.30 de la mañana para esperar el buque en que llegaba el obispo. Había soñado que atravesaba un bosque de higuerones donde caía una llovizna tierna, y por un instante fue feliz en el sueño, pero al despertar se sintió por completo salpicado de cagada de pájaros. «Siempre soñaba con árboles», me dijo Plácida Linero, su madre, evocando 27 años después los pormenores de aquel lunes ingrato. «La semana anterior había soñado que iba solo en un avión de papel de estaño que volaba sin tropezar por entre los almendros», me dijo. Tenía una reputación muy bien ganada de intérprete certera de los sueños ajenos, siempre que se los contaran en ayunas, pero no había advertido ningún augurio aciago en esos dos sueños de su hijo, ni en los otros sueños con árboles que él le había contado en las mañanas que precedieron a su muerte.

Crónica de una muerte anunciada
, Gabriel García Márquez, 1981.

3 comentaris:

  1. Un gran fragment, que ja d'entrada aconsegueix amb la primera frase atrapar-nos: "El dia en que lo iban a matar..." Una tècnica molt bona per a arrossegar el lector cap endavant.

    Molt interessant, el blog. El poso a la meva llista de blogs que recomano.
    Salutacions!

    ResponElimina
  2. quin gran llibre!!! Mauri! Sóc en Carles Font d'història. carai no sabia que tenies un bloc!!! Veig que ets un gran lector! Saps que estic jo fent un llibre tornant als nostre orígens d'Història. Un sobre els inicis de la guerra civil al meu poble Granollers... el tema de la revolució, vida quotidiana!!! qui ho diria que em dediques a la investigació... però m'ho estic passant bé. el mes xungo serà publicar-ho perquè les editorial demanen ajudes institucionals de l'ajuntament... però ja veurem!
    Cuida't i bon any!

    ResponElimina
  3. Genial aquest bocí de meravella. Amb poques línies quina capacitat d'evocació i alhora quina prosa més austera i efectiva.

    Una abraçada, un plaer trobar-te per aquests mons blogaires.


    gypsy (a RC)

    ResponElimina