dilluns, 4 de gener de 2016

Lectures 2015

Ja fa quatre dies que hem estrenat any nou i encara no havia penjat la llista de llibres llegits el 2015. Vint-i-nou llibres han caigut, xifra que està prou bé si tenim en compte que des de mitjans d’agost ja som un més a casa. També és cert, però, que aquest any no hi ha hagut cap lectura de totxos de mil pàgines. Era veure’ls a la prestatgeria de llibres pendents i fugir-ne a l’acte; no hi fa res, tard o d’hora ens els cruspirem.

Al llistat hi tenim vint llibres de ficció (entre novel·la, contes i híbrids ben aconseguits com Línia Blava), sis que podrien ser d’assaig (continuo amb dificultats per delimitar aquest gènere) i tres relacionats amb la criança i educació.

Però si algun aspecte he de destacar en les lectures del 2015 no és pas cap llibre, sinó la meva tendència cada cop més creixent a abandonar la premsa clàssica (se’n salva una mica l’Ara) i apostar clarament per la més independent basada en subscripcions. Així, em declaro ferm seguidor de La Marea, Diagonal i eldiario.es en castellà, i Directa i Crític en català. Si no els coneixeu, feu una volta per les seves webs, que segur que en traureu profit!

En fi, això és tot el que ha donat el 2015. Aquí teniu el llistat:
  1. Línia blava - Ramon Solsona
  2. Creciendo juntos - Carlos González
  3. Nèmesi - Jo Nesbo
  4. Dies meravellosos - Jordi Coca
  5. La citación - John Grisham
  6. Espanya, capital París - Germà Bel
  7. Amigos en las altas esferas - Donna Leon
  8. M'agrada la família que m'ha tocat - Carme Thió de Pol
  9. El gos de la mort - Agatha Christie
  10. Artur Mas: On són els meus diners? - Marta Sibina i Camps / Albano Dante Fachin
  11. Las aventuras de Tom Sawyer - Mark Twain
  12. Cremeu Barcelona! - Guillem Martí / Jordi Solé
  13. Anuari Mèdia.cat - Els silencis mediàtics de 2014 - Grup de periodistes Ramon Barnils
  14. La cinquena dona - Henning Mankell
  15. El cerebro del niño - Daniel J. Siegel / Tina Payne Bryson
  16. El guardián invisible - Dolores Redondo
  17. El camello - Lord Berners
  18. Eufòria - Xavier Bosch
  19. En el blanco - Ken Follett
  20. L'estrella del diable - Jo Nesbo
  21. Informe Lugano - Susan George
  22. Un inquietante amanecer - Mari Jungstedt
  23. No està escrit a les estrelles - John Green
  24. Bajo los vientos de Neptuno - Fred Vargas
  25. Això ho canvia tot - Naomi Klein
  26. La dona del quadre i 11 contes més - XVII Premi Víctor Mora de narrativa breu
  27. Los cuerpos extraños - Lorenzo Silva
  28. Gegants de gel - Joan Benesiu
  29. 100 episodis clau de la història de Catalunya - Agustí Alcoberro

Au, que tingueu un bon any i també unes bones lectures per al 2016!

6 comentaris:

  1. felices lectures! són una bona quantitat de libres!

    ResponElimina
  2. Una llista molt respectable pel 'percal' que tens a casa! Fent una repassada només me'n surten tres que hagi llegit, el Grisham, el Follett i el Bosch. Ja que et tinc aquí, avui he tingut a les mans el 'Gegants de gel', darrerament en sento parlar molt bé. Però l'he obert i només hi he vist lletra i més lletra sense punts a part ni res. O això m'ha semblat. No serà rotllo Saramago... quina opinió te n'ha quedat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi no m'ha fet massa el pes, i això que jo tenia l'al·licient d'haver estat a Ushuaia (és un dels motius pel qual me'l van regalar) i poder reviure una mica aquella ciutat de la fi del món.

      No s'assembla gens a Saramago, autor que, tot i el seu estil sense punts i apart, a mi m'agrada força. Jo li veig més similitud a Paul Auster i això, crec recordar, no serà gaire motivador per a tu ;)

      En resum, té molt bones crítiques i ha rebut un premi important, però jo, personalment, no el recomano gaire...

      Elimina
  3. Prou has fet amb dos criatures! Jo en tinc una i ja em costa trobar un forat per llegir (els caps de setmana i les vacances ÉS IMPOSSIBLE).
    Coincidim en tres, el d'en Follett, en Lorenzo Silva i la Dolores Redondo. Els dos últims també coincidim en l'any, però el d'en Follett el vaig llegir l'any que es va publicar. M'agradava molt l'autor, però les darreres publicacions no em feien el pes i aquest precisament va ser el que em va fer donar-li "carpetasso".
    Veig que has repetit amb Jo Nesbo. Encara no m'atreveixo amb ell, hi ha crítiques per tot i no m'animen a fer el pas. Si has repetit és perquè t'ha fet el pes, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb nens pel mig els caps de setmana i les vacances serveixen per a moltes coses però no pas per descansar i tenir temps per un mateix, oi?

      I pel que fa a Nesbo, està prou bé, no tant com en Wallander al meu parer, però no decep.

      Elimina