divendres, 2 de gener de 2015

Lectures 2014

Avui és tot just el segon dia del 2015 i, com ja acostuma a ser tradició en alguns blogs de la catosfera, toca penjar la llista de llibres llegits durant el darrer any. He de dir que, en primer lloc, estic sorprès per la quantitat de llibres llegits, nou més que l’any anterior, si bé no he comparat el número de pàgines d’un any respecte l’altre. Al llistat hi tenim vint-i-set novel·les (amb una bona representació de la novel·la negra, com ja és habitual), cinc que podrien ser d’assaig (sempre em costa delimitar aquest gènere), tres relacionats amb la criança i educació, tres de contes (en un dels quals hi ha un microrelat meu, la segona bala del primer Revòlver) i un que no sé classificar en cap gènere (Tor. Tretze cases i tres morts).

Entre tots aquests llibres en vull destacar uns quants:
  • Victus i Tor. Tretze cases i tres morts m’han entusiasmat. Així de clar.
  • He descobert Xavier Bosch com a escriptor i ja m’ha guanyat com a lector.
  • Pel que fa a la novel·la negra, he llegit per primera vegada Jo Nesbo i he de dir que fa justícia a les crítiques que n’havia llegit. També estic content d’haver donat una nova oportunitat a Fred Vargas; El hombre del revés és un molt bon llibre. Lorenzo Silva i el seu brigada Bevilacqua m’han tornat a captivar. I, per acabar amb aquest apartat, recomano molt Jaume Benavente, un tros d’escriptor de novel·la negra i també de la que no ho és.
  • Si us agrada la novel·la històrica, Conspiració a Tàrraco (premi Néstor Luján 2013) no us decebrà pas. Ficció romana a casa nostra amb ritme trepidant.
  • Decepcions? Dues: Pérez-Reverte, del que en sóc seguidor des de fa anys, ha escrit una novel·la que va de més a menys, fins al punt que et fa avorrir el llibre. La segona és la novel·la de P.D. James, en la qual em va costar molt entrar-hi i se’m va fer eterna.

Això és tot el que ha donat el 2014. Aquí teniu el llistat:

  1. Crimen y castigo - Fiódor Mijáilovich Dostoievski
  2. Nobleza obliga - Donna Leon
  3. Jardí vora el mar - Mercè Rodoreda
  4. Brigada nocturna - David Goodis
  5. Ni rabietas ni conflictos - Rosa Jové
  6. Tor. Tretze cases i tres morts - Carles Porta
  7. Ningú no ho sabia - Mari Jungstedt
  8. Conspiració a Tàrraco - Jordi Solé
  9. Pare Manel. Més a prop de la terra que del cel - Francesc Buxeda i Aliu
  10. El hombre del revés - Fred Vargas
  11. La privatización de los servicios públicos en España - Comisión de Servicios Públicos y Comercio Internacional de ATTAC-España
  12. El príncipe y el mendigo - Mark Twain
  13. Se sabrà tot - Xavier Bosch
  14. Dientes blancos - Zadie Smith
  15. El peor remedio - Donna Leon
  16. El virus Elvis - Sergi Escolano
  17. Sin destino - Imre Kertész
  18. Anuari Mèdia.cat 2013 - Grup de Periodistes Ramon Barnils
  19. Elles també maten - a cura d'Anna Maria Villalonga
  20. Washington Square - Henry James
  21. Dibuix a les fosques - Jaume Benavente
  22. Victus - Albert Sánchez Piñol
  23. El pelegrinatge insòlit de Harold Fry - Rachel Joyce
  24. Les filles del fred - Camilla Lackberg
  25. El puente de los asesinos - Arturo Pérez-Reverte
  26. Homes d'honor - Xavier Bosch
  27. Muerte de un forense - P.D. James
  28. Su hijo, una persona competente: Hacia los nuevos valores básicos de la família - Jesper Juul
  29. El pacifista - John Boyne
  30. El pit-roig - Jo Nesbo
  31. Un català al laberint de Terra Santa - Esteve Soler
  32. Waslala - Gioconda Belli
  33. La bona confitura - Quatre anys de microrelats - Editor: Jordi Masó Rahola
  34. L'hivern del món - Ken Follett
  35. L'art de l'assassí - Mari Jungstedt
  36. Todo es posible - Rosa Jové
  37. Ara que estem junts - Roc Casagran
  38. La marca del meridiano - Lorenzo Silva
  39. És a les nostres mans - Teresa Forcades
Apa, bon any i bones lectures per al 2015!

11 comentaris:

  1. no és pas una llista minsa no.....coincideixo en Victus a mi em va agradar molt.....felices lectures pel 2015!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que Victus és el llibre de l'any...

      Elimina
  2. Estàs tornant al bon camí! Bé, trobo que és una llista impressionant, tenint en compte que anys anteriors comentàvem que amb un fill petit era difícil mantenir un bon ritme lector. En part deu ser perquè en Guillem ja va sent més grandet, però segur que també t'hi has posat més seriosament, que els bons costums no s'han de perdre. I a fe que ho has aconseguit, són una bona pila.

    D'aquests n'he llegit 5, si no m'he descomptat, i algun altre que tinc pendent que segur que caurà.

    Saps que t'odio? El problema és que hem descobert que coincidim força en gustos, per tant si dius que un autor t'atrapa interpreto que probablement a mi també m'enganxaria. Fa anys que em faig el suec amb Jo Nesbo, passo de llarg, faig com que no l'he vist... però al final li hauré de dedicar temps, ves. Si tu dius que les crítiques li fan justícia hauré de començar a fer-li cas...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això d'en Nesbo sí que és bo, perquè jo feia més o menys el mateix que tu: sabia que era allà, que se'n parlava prou bé però l'anava deixant de banda. Al final he optat per no comprar i tirar de biblioteca i he començat amb el primer editat a casa nostra. He de puntualitzar que l'he trobat bo, però tampoc és impressionant. Pel meu gust, està un punt per sota d'en Mankell, molt a la vora, però per sota.

      I ja que m'odies (jeje!), si em permets la recomanació, jo abans llegiria Lorenzo Silva que no pas Nesbo. Sobta una mica al principi ficar-se en la pell del protagonista pel fet de que és un guàrdia civil, però ràpidament ho ignores i les novel·les t'atrapen. Silva té un estil propi que a mi m'enganxa...

      Elimina
    2. Mira que ho havies arreglat, si Nesbo està per sota de Mankell, ja va bé perquè en algun moment de l'any ja llegiré el sisè de Wallander que corre per casa, i així tinc excusa. Però després em fas una altra recomanació? Això és de ser molt mala persona. Molta crueltat amb els addictes...

      Elimina
  3. Una llista impressionant.
    Sempre m'ha cridat l'atenció els fets de la muntanya maleïda de Tor, i sempre he tingut debilitat per la narrativa històrica sobre tot per aquells relats basats en fets reals.
    Per tant, he decidit fer-te cas i deixar-me entusiasmar durant el 2015 per el llibre d'en Carles Porta.
    Felicitats pel blog.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les felicitacions i t'asseguro que no te'n penediràs pas si llegeixes Tor! Jo sé de cinc persones que se l'han llegit i totes van quedar ben atrapades per la muntanya maleïda...

      Elimina
  4. Tor em va agradar molt! I Victus! I hasta aquí puedo leer, bé puc llegir més, molt més, potser alguna novel.la negra d'aquestes que dieu... 2015 dirà!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Compte amb la novel·la negra... que enganxa!

      Elimina
  5. Només coincidim amb un i per casualitat, el famós Victus. A veure si l'any vinent llegeixes millor :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Compte, que encara podria llegir pitjor i no coincidir amb res! ;)

      Elimina